Menu
Systematik og evaluering
K 1 -SKEMA
FRA INSTITUTION TIL IDRÆTSINSTITUTION
Opstillede mål, metode og formidling |
Reflekter over det. |
Kommentar fra teamet: læs skemaer og send en side med kommentar til udfyldelse af skemaet og jeres refleksion over det. Prøv evt. aktiviteten hos jer selv
|
De 4 fokuspunkter/mål:
Fysisk:
Motorik, koordination, balance, kropskendskab, beherskelse, kropsbevidsthed, motoriske færdigheder, konditioner, styrke, kropsudtryk, kropslig kommunikation, kropslige handleformer:
Øve, prøve, mestre, m.m.
Psykisk:
Selvværd, selvtillid, stabilitet, dannelse, selvindsigt, at turde, at ville, melde til og fra, positiv selvopfattelse, tage initiativ, give udtryk for følelser, tillid, vente på tur, problemløsning, m.m.
Kognitiv/intellektuel:
Kreativitet, sprog, overblik, tælle, forstå en meddelelse, erkendelse, forstå og acceptere regler/normer, omstillingsevne, evne til at reflektere, bruge hukommelsen/huske, kritisk tænkning, taktik, m.m.
Social:
Respekt, accept, ansvar, adfærd, norm, indordne sig, være opmærksom, samarbejde, empati, medansvarlighed, forhandlingsevne, kommunikation, samarbejde, evne til at gå på kompromis, at føle sig solidarisk, vise hensyn m.m.
IDRÆT, LEG OG BEVÆGELSE:
Idræt:
Løb, spring, kast, færdigheder, konkurrence, kamp m.m.
Leg:
Universelle lege, regellege, Rolle lege m.m.
Bevægelse:
Sanser, motorik, rytme, kondition, puls, grundmotorik, grundlege m.m.
K 1 -SKEMA
FRA INSTITUTION TIL IDRÆTSINSTITUTION
SKEMA TIL TEAM
Skriv ind i skemaet – det må gerne fylde de sider, der er nødvendige.
Personale Dato |
Deltagere |
MÅL: Hvad vil du opnå (MERVÆRDI)
Præcisere målet ved et kryds og snævre det ind med flere ord i beskrivelsen.
· Fysisk · Psykisk · Social · Kognitiv
|
Beskrivelse: |
MIDDEL: Pædagogisk idræt aktivitetens navn:
Beskrive elementer af Idræt: Leg: Bevægelse: |
Beskrivelse af aktiviteten: |
Metode: Planlagt proces
Formelle rum: Personale til børn
Foran: rollemodel, vise hvordan Ved siden af: deltagende Bagved: viser omsorg, ser og støtter |
Beskrivelse af metoden: |
Niveau Hvordan kan deltager på forskellige niveauer deltage i samme aktivitet.
|
Beskrivelse af niveau: |
Progressioner Hvordan kan aktiviteten justeres op og ned |
Beskrivelse af progressioner: |
Pædagogiske bagdøre |
Beskrivelse af de pædagogiske bagdøre:
|
Formidling: Verbal – Visuel
Konvergent · Instruktion metoden · Følg mig metoden · Styret igangsættelse metoden Divergent · Opgave/problemløsnings metoden · Ramme princippet
|
Beskriv jeres formidling: |
Evaluering:
Lav en faglig vurdering af jeres gennemførelse af aktiviteten i forhold til justeringer |
Refleksion:
Udvælg noget I blev optaget af og hvordan det kan bringes i spil fremadrettet |
Åbningstider
Afd. Stærevænget vuggestue & børnehave
Mandag - fredag:
06.00 - 17.00
Afd. Tagensbo børnehave
Mandag - fredag:
06.45 - 16.45
Stærebo har to sammenhængende lukkedage - torsdag og fredag, typisk i sidste uge af januar, kaldet 'Pædagogiske-dage'. De to dage anvendes til udvikling af vores Idrætspædagogiske praksis; evaluering, refleksion, udvikling m.v.
Ved alle søgn- og helligdage er der lukket.
overblik
Adresser
Stærevænget vuggestue & børnehave
Stærevej 62
2400 København NV
Tlf.: 38103700
Børnehave mobil: 40120726
Vuggestuen Mobil: 40120557
Tagensbo Børnehave
Landsdommervej 35
2400 København NV
Tlf.: 35814474
Mobil: 71992012